fredag 19 november 2010

November är här

Lördag 20/11-2010

Ja,då var det ett tag sedan igen..Men det känns inte som att jag har tid att sitta här,alltid är det nån som vill ha min uppmärksamhet här hemma...
Hela familjen var ju iväg på Ålandskryssning den 4/11 och det var en upplevelse i särklass...
Vi hade precis passerat landgången och stod på Birka paradise när Sara spärrade upp ögonen och frågade:men,var är våran båt?-Vi ÄR på båten,svarade jag...men det tror jag inte att hon fattade.17,30 fick vi gå till våran hytt och lämna väskorna.Där ville Sara vara hela kvällen,hon tjatade konstant:genom hela buffen,taxfreen,inte ens läsken i baren vid Club Copacabana dög...Men tillslut vid ca01,00 så fick hon som hon ville...
På hemvägen fick Marcus kännapå strålkastarnas sken.Sandra Dahlberg var ombord och underhöll barnen(å även föräldrarna).Hon ville att alla barn skulle samlas sittandes runt henne.Efter en stund reste hon på sig och det skulle barnen med.Tyvärr så var Marcus sen i starten,så hon vände sig till honom och sa:-Ställ dig upp,gör som jag säger,du är väl ingen tonåring?Förresten,vad heter du?-Marcus,fick Sandra till svar.-Oj,nu blev det visst jobbigt för dig,men du var ju riktigt snygg ändå.Det säger Sandra till Marcus,gissa om att sonen smög bort därifrån...

Precis när vi satt oss till bords för lunchbuffen,säger Sara att hon är bajsnödig.Tomas tog med henne till toan.De hann vara tillbaka i knappt 10 min så säger hon det igen,men denna gång ännu högre så jag tror det hördes hela vägen till Finland.Nåja,hon är och förblir en bestämd liten tjej..Tomas och jag tog ett gemensamt beslut:NÄSTA GÅNG ÅKER VI SJÄLVA...

Jag och barnen bakade iaf pepparkakor igår...De blev bra,fast Marcus skrattade åt mina mjöliga byxor å då skrattade jag för hans var lika mjöliga som mina...Då säger Sara:det är därför som jag bakar bara i trosorna,för att slippa allt mjöl.Jag kan då tala om att min dotter fick bada efteråt för jag trodde inte att en människa kunde bli så vithårig så fort...puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar