måndag 30 augusti 2010

Måndag 30/8

Det märks att hösten är här.Ute bara regnar det och sen så har kylan kommit!Vi har börjat lite smått med värme på elementen samt att täckena till sängarna har kommit fram...Ved ska köras in och travas,fast just nu är jag också förkyld så vi får ta det senare...Men själv vill jag bara vara inomhus och "boa".Måla lite här,röja lite där,man har ideer så det heter duga,men orken tryter.
Jag har en dotter som har en hemsk 3-års trots,jag håller på att bli galen.Jag vet inte vad som är värst:att hon lipar,skriker eller att hon slår å river sin bror.Fast jag tror att det är mest synd om henne faktiskt,men förhoppningsvis så går det över snart...alla har vi perioder i livet vi ska ta oss igenom..
I helgen har man turen att få stå i kiosken på Avestavallen(endast 3 timmar),sen är det fotbollsmatcher ...sen drar vi ut i skog och mark med svampkorg och lingonhink,hoppas på uppehåll i regnet...
Bara min förkylning gått över ska jag ut i motionsspåret igen,nu ska iaf några kilon bort.Har ju utlandsresan nästa höst som sporre och det finns väl ingen vass där som man kan gömma sig i?
Jag vill inte bli minimal bara hälsosamt mindre...Önska mig lyckatill...puss

1 kommentar: