söndag 6 juni 2010

Startandet av bloggen

Söndag 6/6


Man har väl funderat ett tag på det här med att blogga,men att få tummen ur kan vara svårt ibland.Fast nu ska jag ta och försöka mig på detta...så får vi väl se hur det går..

Jag har kollat in några bloggar och har tänkt kan de så kan jag..

Namnet på bloggen var hur enkel som helst att komma på,jag älska att baka och just doften av kardemumma är ju helt ljuvlig..eller vad tycker ni?Jag vill gärna att någon kommer med ideer och förslag...


Men det hela gäller ju att formulera orden rätt och sitter man så här får man väl hjärntorka.I huvudet på mig finns massor men fingrarna kan ställa till stora problem..Ni fattar va?


Idag på jobbet hände en kul grej(snacka om att byta samtalsämne,men så funkar jag)en man med ett icke svenskt utseende kom in.Han pratade bra svenska måste jag tala om.Nåväl,han frågade vart fläsket fanns och jag svarade nere vid köttdisken(kunde ej visa honom,eftersom jag satt ikassan).Nej,sa han,jag menar det som man dricker!Jaha,sa jag,du menar läsken...

Snacka om att han blev generad...


I morron är jag ledig och då ska man för sjuttioelfte gången åka med skräp till Karlslund.Tror att min bil hittar dit självmant...Pinsamt hur mycket skit man samlar på sig och ändå vill man skaffa sig mer...


Tack för idag och hjärtligt välkommna till min värld av en doft av kardemumma...puss

2 kommentarer:

  1. Härlig start. Det kommer att bli bra det här:)

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, det kommer bli bra detta ska du se :)
    Perfekt namn btw :)

    SvaraRadera