torsdag 17 juni 2010

Torsdag 17juni

Visst är det bra att vi har kungahuset.Ja,att vi i Sverige har ett ansikte utåt liksom.Några som representerar Sverige osv.Jag önskar verkligen Victoria och Daniel all lycka och framgång..MEN nu får det vara nog.Överallt är de:bakverk,frimärken,chokladaskar och i VARENDA tidning..you name it.

Det får mig att undra:har det aldrig tidigare varit någon av kunglig börd som gift sig förut?En hemlis som jag har (som nu inte kommer att vara det längre),så har jag länge varit intresserad av Sveriges kungahistoria.Skulle önska att jag hade råd att köpa Herman Lindkvists alla böcker om just Sveriges historia...men nu är man ju inte gjord av stålar så jag borde väl uppsöka biblioteket,fast det skulle va kul å ha böckerna själv.Whatever...Hoppas bara att media slutar älta om detta bröllop när det väl är över.Bröllopsklänningen hon kommer bära är nog den som Silvia hade.När jag öppnar kassan på söndagmorron så lär den ju vara på framsidan,så då behöver jag inte ens se vigseln...tack å lov för det.nä,nog om detta trams...

Jag känner semestern komma småkrypande,det liksom spritter i kroppen...bara det blir bättre väder.Idag gav jag ett förslag till min familj om vad vi skulle göra på vår första semesterdag.Jo,att vi fixar ihop en matsäck och åker till Säterdalen.Varpå min man säger att vi tar den med oss ut i båten.Suck sa jag.Då tyckte mannen att vi skulle låta Sara få bestämma.Jag talar gott om alla djuren,gungorna och rutchkanor..mannen säger ordet båt,Sara svarar ÅKA BÅT.Snacka om att man blev överkörd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar